گزارش دوره اول جشنواره
1397-05-03

این جشنواره از ۱۸ اردیبهشت ماه و طی مراسمی رسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آغاز به کار کرد.

فعالیت های جشنواره در دو شاخه اصلی برنامه ریزی شدند. یک شاخه، برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی و آموزشی و یک شاخه، مسابقه.

در شاخه اول، طی مدت جشنواره با اعلام فراخوان و دعوت از فعالان علمی و اجرایی این عرصه، بخش‌های آموزشی مختلفی شامل کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و هیئت‌رئیسه‌های تخصصی با موضوع کلی بازی های رایانه ای آموزشی برگزار شد. برخی از این برنامه ها سخنرانی های علمی با عناوین ”معرفی عناصر اصلی فرآیند یاددهی-یادگیری در محیط بازی های آموزشی“ و ”بازی های رایانه ای آموزشی تحت شبکه“، نشست های دانشجویی با عناوین ”شبیه سازی آموزشی“ ، ”بررسی نقش فناوری واقعیت افزوده در آموزش“، کارگاه های آموزشی کار با عناوین ”بازی های آموزشی در “Storyline و “Game Maker” و “Unity 3D” بود که با استقبال خوبی روبرو گردید.

در مرحله دوم که مسابقه جشنواره سرگرم آموز بود، تولیدکنندگان نرم افزارها و بازی های آموزشی محصولات خود را برای مسابقه ارسال کردند و پس از داوری اولیه یازده محصول به بخش داوری نهایی راه یافتند و از تولیدکنندگان دعوت گردید در تاریخ 30 مردادماه با حضور در سالن اجتماعات دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در حضور داوران محصول تولید شده خود را معرفی نمایند.

در این جلسه پنج اثر (یک اثر برگزیده و چهار اثر شایسته تقدیر) انتخاب شدند و در مراسمی اواخر مهرماه از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.